07 april 2013

Nòg een paar sokken

Als iets lukt, ben je blij. En ik was zo blij met mijn sokken, dat ik besloten heb nog een paar te haken. Van echte sokkenwol dit keer.

De wol was iets dunner dan de vorige keer, dus het was weer bijna van voor af aan experimenteren met het aantal steken en het aantal toeren. Dus haken, uithalen, nog eens haken....

Uiteindelijk had ik iets wat verdacht veel op een sok leek. Alleen de boord zinde me niet erg: ik had hem gehaakt in reliëfstokjes. Voor de tweede sok heb ik de boord dwars op de sok gehaakt in vasten, alleen op de achterste lussen. En jawel dat bleek de truc. Ik heb dus de eerste sok nog even vernaderd en het tweede paar was klaar.

Nu zal ik verder maar stoppen met sokken haken. Per slot van rekening draag ik vrijwel nooit schoenen, laat staan sokken. Dit zijn natuurlijk meer huissloffen, maar nu de lente eindelijk lijkt door te breken zijn ook die niet meer echt nodig...
Dan maar gewoon even voor de mooiigheid!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten